Ajankohtaista

Auton osto yksityiseltä?

16.11.2018

Jos ostat auton yksityishenkilöltä, muutama tärkeä asia kannattaa pitää mielessä:

Tarkista, että paperit ovat kunnossa. Auton mukana täytyy olla rekisteriote, luovutustodistus, käyttöohje- ja huoltokirja.

Tarkista, että myyjä on auton omistaja ja että rekisteriotteen tiedot vastaavat todellisuutta. Omistajatiedot voi nykyään katsoa myös netissä - ne saa rekisteritunnuksella Trafin sivuilta. Huoltokirja pitäisi saada auton mukana. Siitä näet helposti, että määräaikaishuollot on tehty ajallaan, mutta se paljastaa myös jos samaa vikaa on korjattu useasti.

Sikaa säkissä ei kannata ostaa, kuten ei koeajamatonta autoakaan! Muista tarkastaa koeajon aikana jarrut, vilkut, ilmastointi ja auton muu toimivuus. Kannattaa sopia koeajo valoisaan aikaan – silloin voit tarkastaa myös sen, että auto on ulkoisesti siinä kunnossa kuin pitääkin.

Kunnollinen kauppakirja antaa sekä ostajalle että myyjälle turvaa. Kauppakirjan eli luovutuskirjan pohjan voi tulostaa netistä. Kun kaupat on tehty, muista vakuuttaa auto seitsemän päivän kuluessa. Samassa ajassa tulee tehdä myös rekisteri-ilmoitus. Tarkempia tietoja yksityisten välisestä autokaupasta ja hyödyllisiä ohjeita löydät Trafin sivuilta.

Entäpä rahoitus? Ostaessasi yksityiseltä Bigbankin autolaina on näppärä vaihtoehto. Kaskopakkoa ei ole, ja saat auton heti omiin nimiisi. Tutustu autolainaan täällä !

Bigbankin autolaina yksityisten väliseen kauppaan

Bigbankin turvallisuusvinkki: Näin tunnistat huijausviestin

Bigbankin turvallisuusvinkki: varo huijausviestiä

15.10.2018

Netissä liikkuu erilaisia huijausviestejä, joiden tarkoitus on päästä käsiksi henkilökohtaisiin tietoihisi. Viestejä voi tulla sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Mistä sitten tietää, onko viesti huijaus vai aito? Muista, että Bigbank ei koskaan kysy sähköpostitse yksityisiä tietojasi, kuten pankkitunnuksia. Sähköpostitse ei koskaan kannata antaa pankki- tai henkilötietoja vastauksena mihinkään viestiin. Pankit eivät kysele niitä sähköpostitse, eikä niin tee myöskään poliisi, verovirasto tai mikään muukaan viranomainen.

Huijausviestissä voi olla myös epämääräisiä linkkejä. Niitä ei pidä koskaan avata, sillä linkkiä klikkaamalla tietokoneelle voidaan ladata viruksia ja haittaohjelmia. Sama pätee liitetiedostoihin: avaa liitetiedostoja vain, jos olet varma siitä, että lähettäjä on turvallinen taho.

Mikään palveluntarjoaja ei myöskään koskaan kysy sähköpostilla käyttäjätunnuksia ja salasanoja. Viesteissä voidaan myös tarjota jotain, mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta: esimerkiksi ilmaisia puhelimia tai lahjakortteja. Myös epämääräisten laskujen kohdalla hälytyskellojen on hyvä soida.

Mitä huijausviestille sitten tulisi tehdä? Ei yhtään mitään! Älä vastaa viestiin, avaa linkkejä tai lähetä viestiä kenellekään eteenpäin. Poista viesti reagoimatta siihen mitenkään. Siten voit varmistaa, ettei sen mahdollisesti sisältämiä haittaohjelmia tule vahingossakaan jälkeenpäinkään imuroitua koneelle. Jos olet epävarma Bigbankista tulleen viestin aitoudesta, voit aina soittaa asiakaspalveluun ja tarkistaa asian.

Syyskampanja: avausmaksu 0€

3.9.2018

Hyviä uutisia nyt myös laina-asiakkalle: tarjoamme kaikki lainat syyskuun ajan ilman avausmaksua. Kaikkien lainojen avausmaksu siis 0 euroa kun haet lainan Bigbankin hakemuksella. Korkohan on edelleen huippuedullinen - alkaen 4,68 % lainatyypistä riippuen. Tutustu lainohin täällä ja jätä hakemus, niin saat aina alimman mahdollisen koron ja lainasi ilman avausmaksua.

Avausmaksu 0€ syyskuun ajan Bigbankin lainoille

RunFest Helsinki 2018

Bigbank osallistui taas RunFestiin

31.8.2018

Bigbankin henkilökunta osallistui taas tänä vuonna RunFestiin. Se on maanlaajuinen työhyvinvointi- ja hyväntekeväisyystapahtuma yrityksille, jossa kerättävät varat lahjoitetaan yritysten itse valitsemille hyväntekeväisuuskohteille. Tapahtuman liikunnallinen osuus on puolimaratonin mittainen viestijuoksu, jonka voi suorittaa yhdessä tai peräkkäin, juosten ja kävellen – jokainen tiimi oman kuntonsa ja tyylinsä mukaan. Luonnollisesti myös paras tiimiasu palkitaan.

Keräämämme hyväntekeväisyyspotti menee jälleen Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle, kuten viimekin vuonna. Viime vuonnahan joukkueemme voitti ykkössijan kategoriassa Paras viestikapula (= miehenkorkuinen puhallettava palmu!) Tänä vuonna tiimi juoksi yhdessä, kukin 4,2 km osuutensa kantaen jättimäistä pehmokoiraa – ei mikään helppo tehtävä mutta tiimi suoriutui siitä huippuhienosti noin 25 minuutissa.
GO BIGBANK RUNNERS!

Talletuskorot entistä paremmat

15.8.2018

Hyviä uutisia säästäjille: Bigbank paransi erityisesti lyhyempien talletusten korkoja. Nyt on mahdollista saada 2% tuotto jo kolmen vuoden määräaikaissopimuksella! Varojaan ei tarvitse enää sitoa pitkiksi ajoiksi saadakseen markkinoiden parasta talletuskorkoa.

Lue lisää määräaikaistalletusten kaikista koroista ja mieti millainen jakso sopisi sinulle parhaiten. Määräaikaistalletus on huoleton ja turvallinen tapa laittaa säästöt poikimaan. Ei tarvitse vahtia osakemarkkinoiden heilahteluita, ja säästöjään ei voi menettää.

Bigbank on toiminut Suomessa vuodesta 2009 pankkilisenssillä, ja sen talletuksia suojaa EU:n mukainen talletussuoja 100 000 euroon asti.

Parhaat korot määräaikaistalletukselle Bigbankista

Juhannuksen aukioloajat

Juhannus 2018 Bigbank

15.6.2018

Juhannus aiheuttaa poikkeuksen aukioloaikoihin: Asiakaspalvelu on juhanusviikolla avoinna torstaihin klo 14 asti, ja seuraavan kerran maanantaina 25.6. normaalisti alkaen klo 9

Lainahakemuksen voit jättää normaalisti myös tänä aikana, ja saat vastauksen heti.

Tiedotus asiakaspalvelun aukioloajoista

24.5.2018

Asiakaspalvelu on loppuviikosta avoinna poikkeuksellisiin aikoihin henkilökunnan koulutuksen vuoksi. Puhelinlinjat sulkeutuvat torstaina 24.5. klo klo 14 ja avautuvat taas perjantaina klo 10.

Lainahakemuksen voit jättää normaalisti myös tänä aikana, ja saat vastauksen heti.

Hyvää pääsiäistä

Yleinen tietosuoja-asetus 25.5.2018

GDPR in Bigbank

4.5.2018

Bigbank on pankki, ja tietosuoja on aina ollut keskeinen osa pankkitoimintaamme. Tietosuoja ja asiakkaan luottamus ovat toimintamme ehdoton edellytys. Sen puolesta mikään ei ole muuttumassa toukokuun lopussa.

Uutta EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (General Data Protection Regulation: GDPR) aletaan soveltaa 25.5.2018 kaikissa henkilötietoja käsittelevissä yrityksissä ja organisaatioissa. Uudella asetuksella halutaan painottaa entistä vahvemmin asiakkaan oikeutta päättää omista tiedoistaan ja omien henkilötietojensa käsittelystä.

Bigbank päivittää 25.05.2018 asiakastietojen käsittelyä koskevat periaatteet ja pankin yleiset ehdot jotta henkilötietojen käsittelyä koskeva toiminta olisi avoimempaa, voit olla tietoinen siitä, mitä henkilökohtaisia tietoja pankki kerää ja miten tietoja käytetään, sekä tiedät mitä oikeuksia sinulla on liittyen henkilötietojesi käsittelyyn.

Tutustu päivitettyihin asiakastietojen käsittelyä koskeviin periaatteisiin ja pankin yleisiin ehtoihin täällä.

GDPR:n myötä tehdyt muutokset eivät vaikuta asiakkuuteen tai nykyisten palveluiden käyttöön mitenkään.

Haastattelu: Vastuullinen luotonanto kasvavan kulutusluottoliiketoiminnan perustana

26.4.2018

Uraliikkeitä autoalalta pankkiin ja Suomesta Tallinnaan

Inka Hedenstam on Bigbankin 25-vuotisen historian ensimmäinen naismaajohtaja. Rahoitusalalta monipuolista kokemusta ja tietotaitoa kerännyt Inka aloitti uransa saksalaisen autovalmistaja BMW:n talouspuolella. Hedenstam kuvailee, kuinka talousosastolla työskentely antoi monipuolisen pohjan rahoitusmaailman oppimiseen, sillä osastolla näkyy koko yrityksen toiminta: “Jos tekee jotain, niin se näkyy luvuissa”. Talouspuolelta Hedenstam siirtyi asiakaspalvelun kehitystehtäviin ja myöhemmin kouluttamaan myyjiä kentälle. Nordea Rahoituksen ostaessa yrityksen liiketoiminnan siirtyi hän ensiksi hetkeksi Nordealle kehityspäälliköksi, mutta jatkoi pian matkaansa liiketoimintakonsultiksi Banqsoftille.

Banqsoftilla Hedenstamin kokemus monipuolistui entisestään, kun asiakkaina toimivat monet tunnetut rahoitusyhtiöt. Yksi näistä projekteista vei Hedenstamin vuodeksi myös Tukholmaan: “Pääsi näkemään ei-suomalaisesta näkökulmasta, miten hommia hoidetaan”.

  • Read more

    Tukholman jälkeen Hedenstam toimi osakkaana yrityksessä, joka toimi osamaksu-alalla yhteistyössä OP:n kanssa, kunnes hän näki ilmoituksen Bigbankin myyntitiimin vetäjän paikasta Tallinnassa. Muutaman viikon varoitusajalla Hedenstam löysi uuden kotinsa Virosta. Kun Suomen toiminta siirrettiin Tallinnasta Helsinkiin Hedenstamin työskenneltyä siellä puolitoista vuotta, siirtyi hän ensin asiakaspalvelun johtoon ja myöhemmin maajohtajaksi.

    Infrastruktuuri Suomessa edellä, pankit perässän

    Luottomarkkinoissa siirrytään yhä enemmän online-vetoiseen toimintaan, ja Suomi ja muut Pohjoismaat ovat olleet muutoksessa aikaisin mukana. Hedenstam pohtii syiksi tähän Suomen edelläkävijä-asemaa kännyköiden saralla. Täältä löytyvät 3G- ja 4G-verkot ja kouluissa lapsia opetetaan käyttämään digi-laitteita. Jopa hallitus on todennut, että kaikilla pitäisi olla mahdollisuus käyttää internetiä. “On luotu sellaiset mahdollisuudet, että palvelut on saatavilla 24/7”, Hedenstam tarkentaa.

    Parannettavaa toki yhä löytyisi, ja esimerkki löytyykin Hedenstamille tutusta Virosta, missä elektroninen henkilöllisyys on omaa luokkaansa. Eestiläisen identiteetin hankkiminen toimi Hedenstamin mukaan helposti, ja tunnistautuminen oman henkilökortin ja elektronisen sirun kautta on helppoa, sillä sitä käytetään joka paikassa.

    Perinteisten pankkien mobiilipalveluiden kehittäminen on ollut hitaampaa, vaikka nettipankit ovat olleet yleisessä käytössä jo parikymmentä vuotta. Kulutusluottoihin keskittyville rahoitusyhtiöille tehokas siirtyminen nettiin on helpompaa: “Kun on se yksi tuote, jota firmat myy monelta kantilta, sitä on helpompi kehittää”.

    “Kuka räväyttää jotain tosi ekstraa?”

    “Tuskin palataan enää vanhaan maailmaan, jossa olisi konttoreita jossa ihmiset käyvät henkilökohtaisesti”, Hedenstam pohtii finanssimaailman murroksesta. “Nyt eletään välivaihetta, että on nettipankit ja mobiilipalveluita. Kuka sitten räväyttää jotain tosi ekstraa, että saadaan kaikki palvelut? Jos ajattelen esimerkiksi omaa päivittäisasiointipankkiani, niin eihän siellä mobiilissa ole vielä kaikki palvelut saatavilla”. Erilaiset finanssiteknologian yritykset edistävät markkinoiden muutosta monesta suunnasta, mutta kunnon jysäys vielä puuttuu.

    Nopeus on valttia, samoin kuin saatavuus

    Kulutusluotoilla onkin omat valttinsa perinteisiin pankkeihin nähden, ja kenties tärkein näistä on nopeus. Erilaisten tietorekisterien käyttöönotto mahdollistaa sen, että kulutusluottoa voi hakea helposti netin kautta. Tietorekisterin ansiosta maksukyvyn tarkastaminen ja luottopäätöksen antaminen käy nopeasti.

    Nettipalveluiden saatavuus on myös vahva kilpailuvaltti. Rahoitusalan lakko toi työaikakiistan vahvasti esille perinteisessä pankkitoiminnassa, mutta internetissä samanlaista ongelmaa ei ole. “Vaikka lainaa ei aina myönnetäkään viikonloppuisin, menee prosessi kuitenkin koko ajan eteenpäin eli palvelu on periaatteessa auki koko ajan.”

    Asiakkaan ja henkilökunnan hyvinvointi on osa vastuullista luotonantoa

    Vakuudettomien kulutusluottojen markkinat ovat olleet Suomessa kovassa kasvussa viime vuosina. Suomen Pankin tilastot kertovat kasvavista lainasummista ja pitenevistä laina-ajoista, kun taas Finanssivalvonta on huolissaan isojen lainasummien myöntämisestä yhä löysemmin luottokriteerein. Kasvavat markkinat vaativat yhä vastuullisempaa luotonantoa.

    Pankin pitää aina varmistaa asiakkaan maksukyky ennen luoton antamista. Hedenstam on kuitenkin huolissaan kulutusluottomarkkinoilla tapahtuvasta luottoehtojen löysentämisestä: “On tarjoajia, jotka tarjoavat jopa kymppitonnin ilman palkkakuittia, ja se on aika riskaabelia”.

    “Kuluttajan pitää voida hyvin”, Hedenstam kertoo. Vastuullisen luotonantajan täytyy pitää huolta, että asiakas ei ylivelkaannu, minkä takia kaikki hakijat eivät lainaa saakaan. Hylätyn luottopäätöksen lopuksi Bigbank kertoo aina asiakkaalle, miksi lainaa ei tällä kertaa saatukaan. Kulutusluottomarkkinoilla käytäntö ei ole itsestäänselvyys.

    Kokonaisvaltaiseen vastuullisuuteen kuuluu myös henkilökunnan hyvinvoinnin varmistaminen. Kulutusluotto-alalla perintä on osa työtä, ja esimerkiksi puhelinpalvelussa työskentelevät kuulevat paikoittain surullisiakin tarinoita. “Meille on tärkeää, että henkilökunta pystyy suhtautumaan niihin objektiivisesti”, toteaa Hedenstam.

    Bigbank ei ole unohtanut vastuullisuudessa ympäristöäkään. Kaikki hoidetaan digitaalisesti, ja toimisto on täysin paperiton.

    Kulutusluoton hakulomake ohjaa vastuulliseen luotonottoon

    Kun luottoa haetaan netissä, täytyy hakulomakkeen toimia ja omalla tavallaan rohkaista vastuulliseen luotonottoon. Hedenstam kertoo, että Bigbank kysyy asiakkaalta esimerkiksi lainan käyttötarkoitusta – otetaanko lainaa huvikäyttöön, vai investoidaanko keittiöremonttiin? “Lainaa on paljon kivempi maksaa myös takaisin, kun se on käytetty järkevään toimintaan.”

    Vaikka asiakkaan maksukyky tarkistetaan erilaisten rekisterien kautta, täytyy asiakkaan silti itse listata tulonsa ja menonsa. Näin kehotetaan asiakasta katsomaan omaa maksukykyään uudestaan, ja tulojen ja menojen epäsuhtaisuus tulisi huomata viimeistään tässä vaiheessa hakuprosessia. “Siinä asiakas ehkä pohtii, että pystynkö vielä maksamaan tästä kulutusluotosta”, Hedenstam miettii.

    Luottamus nousee selkeästä ja hyvin toimivasta asiakaskokemuksesta

    Bigbankin etu kulutusluottomarkkinoilla on sen historia. Pankilla on ollut pankkitoimilupa sen toiminnan alusta alkaen, mikä on herättänyt luottamusta kuluttajissa – kyseessä ei ole pelkkä luottoihin erikoistunut rahoitusyhtiö vaan myös talletukset ovat tärkeä osa pankin toimintaa. Vanhat asiakkaat ovat voineet seurata pankin posiitivista kehitystyötä luottojen suuntaan.

    “Viime kesänä otimme uuden pankkijärjestelmän käyttöön, mikä sai maininnan maailman kymmenen parhaan pankkijärjestelmän kehitystyön joukossa”, Hedenstam kertoo ylpeänä. Järjestelmän kehitys jatkuu edelleen, ja asiakaskokemuksen parantaminen on yritykselle tärkeää.

    Kulutusluotto-asiakaskunta kuitenkin kaipaa erityisesti mahdollisuutta nopeaan ja selkeään luotonantoon, sillä he tietävät mitä haluavat. “Lainaehdot on selkeästi selitetty, niin siinä ei ole mitään ihmeellistä.”

    Inka Hedenstamin vinkit menestykseen

    “Tärkein on se, että uskoo itseensä”, Hedenstam avaa. Baltialaisessa kulttuurissa naisjohtajaksi nouseminen ei ole helpointa, eikä esimerkiksi henkilökuntakaan halua aina naisjohtajia. Silloin usko omiin tekemisiin on erityisen tärkeää.

    Hedenstam listaa seuraavaksi haasteet avaimena menestykseen: “Niitä pitää uskaltaa ottaa vastaan. Joskus on tullut tehtyä mokia, mutta niistä olen oppinut”. Joskus haasteisiin vastaaminen vaatii tiettyä impulsiivisuutta ja valmiutta sopeutumaan, kuten Hedenstam itse koki saadessaan työpaikan Tallinnasta muutaman viikon varoitusajalla. Ei kannata jäädä miettimään.

    “Kun haaste tulee eteen niin pistetään hommat hoitumaan!” Hedenstam tiivistää. Tallinnassa vietetyn puolentoista vuoden jälkeen hän on taas Helsingissä, “sata risteilyä rikkaampana”.


    Women in Disruptive Finance -juttusarjassa VertaaEnsin.fin toimitusjohtaja Jussi Valsta haastattelee finanssialan johtotehtävissä olevia naisia ja tutustuu heidän mielenkiintoisiin urapolkuihinsa sekä näkemyksiinsä digitaalisten palveluiden ja kanavien roolista rahoitusalan murroksessa.

    VertaaEnsin.fi on Suomen johtava rahoitustuotteiden markkinapaikka, jonka kautta kuluttajat saavat tietoa eri rahoitustuotteista ja -palveluista ja voivat puolueettomasti vertailla lainoja, luottokortteja, säästötilejä sekä pankkipalvelupaketteja.

Inka Hedenstam, Bigbank Suomen maajohtaja

WOW mikä työpaikka!

WOW mikä työpaikka

15.4.2018

Bigbank kokoaa kaikki työntekijänsä kerran vuodessa yhteen. Vuosi sitten Riikassa juhlistimme Bigbankin 25-vuotista taivalta, ja tänä vuonna matkustimme Tallinnaan, missä Kulttuurikeskus Kultuurikatel oli varattu yksinomaan meidän käyttöömme koko päiväksi ja illaksi. Vuoden 2018 aihe oli hieman arkisempi kuin juhlavuosi, mutta ei yhtään vähemmän innostava: WOW eli way of working.

Bigbankissa vastuullisuus on isossa roolissa sekä sisään että ulospäin, ja huolenpito ulottuu yhtä lailla omiin työntekijöihin kuin asiakkaisiin. Bigbank WOW on yhdistelmä vau-tason asiakaspalvelua ja mukavaa fiilistä töissä, turvallista ja motivoivaa työympäristöä.

Seminaaripäivän aikana kuultiin puheita, palkittiin ansioituneita kollegoita sekä päästiin myös itse oppimaan ja kehittämään uutta. Work shopeissa keskityttiin mm sellaisiin aiheisiin kuin tietoturva ja salasanat, millaisesta käytöksestä hyvä työyhteisö rakentuu, sekä miten ylitetään asiakaslupaus. Lopuksi kokoonnuimme kuuntelemaan inspiroivaa esitelmää, jonka piti meille ohjelmointiyhteisö Rails Girlsin perustaja ja kirjailija Linda Liukas: “No maps, only compasses”. Puheiden jälkeen meitä odotti herkullinen seisova pöytä ja kylmät juomat, ja ilta jatkui viihteen ja elävän musiikin merkeissä vielä pitkään.

Videossa voit kurkistaa seminaaripäivään:

Pääsiäisen aukioloajat

28.3.2018

Asiakaspalvelu on avoinna kiirastorstaina 29.3. klo 14 asti. Seuraavan kerran asiakaspalvelu on tavoitettavissa tiistaina 3.4.2018.

Lainahakemuksen voit jättää normaalisti myös pääsiäisen aikaan, ja saat vastauksen heti.

Toivotamme asiakkaillemme rauhallista ja aurinkoista pääsiäisen aikaa!

Hyvää pääsiäistä

Ilusat sünnipäeva, 100-aastane Eesti!

Viro 100 vuotta

23.2.2018

Autonominen Viro julistautui itsenäiseksi samassa poliittisessa myllerryksessä kuin Suomikin, ensimmäisen maailmansodan jaloissa. Mutta itsenäisyys kesti ensimmäisellä kerralla vain vuorokauden.

Sunnuntaina helmikuun 24. päivänä julkaistiin kaikille vironmaan kansoille manifesti, jossa Viro julistettiin historiallisten rajojensa sisällä itsenäiseksi. Sinimustavalkoinen lippu nostettiin torninhuippuun Toompeanmäellä. Mutta jo maanantaina saksalaiset olivat saavuttaneet Tallinnan, ja lippu vaihtui mustapunakeltaiseen.

Saksan nopea eteneminen pakotti Venäjän neuvottelupöytään vuonna 1920. Rauhansopimuksessa ei kuitenkaan määritelty Baltian maiden itsenäisyyttä, toisin kuin esimerkiksi Suomen itsenäisyys.

Pitkän ja raskaan neuvostomiehityksen jälkeen Viro julistautui uudelleen itsenäiseksi 20. elokuuta 1991, kun Neuvostoliitossa tapahtui kommunistien epäonnistunut vallankaappausyritys, ja maan nimi muutettiin Viron tasavallaksi.

Suomen ja Viron yhteistyö kaikilla elämän osa-alueilla on ollut tiivistä ja suhteet aina läheiset - myös maantieteellisesti. Tiesitkö että Helsingistä on lyhyempi matka Viron rannikolle kuin Riihimäelle? Me jaamme myös kansallislaulun: “Mu isamaa, mu õnn ja rõõm” lauletaan samaan Fredrik Paciuksen säveleen vuodelta 1848, kuin Maamme-laulu.

Bigbank Suomen sivuliike lähettää lämpimät onnittelut huomenna 100 vuotta täyttävälle Viron tasavallalle.

Bigbankin pankkijärjestelmä yksi maailman parhaista

14.1.2018

Bigbankin uusi NEST-pankkijärjestelmä on nimetty 10 maailman parhaan pankkijärjestelmän kehitystyön joukkoon. "Best Tech Overhaul Project" -kategorian voitti India Post ja erikoismaininnan sai Allied Irish Bank.

Bigbankin toimitusjohtaja Sven Raba kertoo, että kehitystyö pohjana on ollut asiakaskokemuksen parantaminen sekä tulevaisuuden kasvun mahdollistaminen. “In addition to our growth plans, NEST ensures that all of the solutions we offer are in line with the latest regulatory and reporting requirements,” he explained. “We’ve brought together all of our main information and banking technology solutions in one modern platform, and we’re making the transition to it in stages. That process started last June and will continue until 2020. The first thing we implemented was the main volume of the core system in our Finnish subsidiary back in summer.”

Raba lisää, että NEST on kehitetty katseet tulevaisuudessa. Bigbankin visio on olla suositelluin digitaalinen finanssipalvelu niissä maissa missä se toimii tällä hetkellä, sekä myös uusissa maissa mihin toiminta myöhemmin laajenee. NEST on rakennettu yhteistyössä virolaisen ohjelmistokehitysyhtiön Icefire OÜ:n kanssa.

Nyt jo järjestyksessä 18. palkintogaala järjestettiin Lontoon loistokkaassa Millenium Hotel London Mayfair -hotellissa joulukuun 13. päivänä. Banking Technology on maailmanlaajuinen fintech-sektorin johtava julkaisu, joka on palvellut pankki- ja rahoitusalaa sekä IT-ammattilaisia jo vuodesta 1984, ensin painettuna lehtenä, nykyään luonnollisesti myös netissä.

Jan Lakspere, Icefire ja Sven Raba, Bigbank

Alensimme lainakorkoa

Korot laskivat

12.1.2018

Alensimme sekä korkoja että maksuja - pysyvästi! Kyseessä ei siis ole sesonki-ALE tai muu tarjouskampanja. Haluamme aina tarjota parasta mahdollista palvelua ja sopivan kokoisia lainoja kohtuullisella korolla, koska olemme lainoihin erikoistunut pankki. Lainakorko on nyt alkaen 7,4 % mikä tarkoittaa sitä, että todellinen vuosikorko voi olla laina-ajasta ja -summasta riippuen jopa alle 10 %.

Teemme aina jokaiselle asiakkaalle henkilökohtaisen tarjouksen, joten miksi et kokeilisi laskuria vaikka heti? Lainatarjous ei velvoita sinua mihinkään. Pääset hakemukseen tästä.


Loppuvuoden aukioloajat

21.12.2017

Bigbankin asiakaspalvelu palvelee joulun ja uudenvuoden aikaan seuraavasti:

22.12. ............ klo 9-14
23.-26.12. .... suljettu
27.-29.12. .... klo 9-16.30
30.-1.1. ......... suljettu
2.1. ................ klo 9-16.30

Bigbank toivottaa asiakkailleen iloista joulunaikaa ja menestystä vuodelle 2018!

Joulun aukioloajat

Bigbank osallistui Hyvä Joulumieli -keräykseen

Bigbank osallistui Hyvä Joulumieli -keräykseen

18.12.2017

Tavaralahjojen ostamisen sijasta Bigbank päätti tänä vuonna lahjoittaa kumppaneiden joulumuistamisia varten varatut rahat Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Punaisen Ristin Hyvä Joulumieli -keräykseen. Keräysvaroilla hankitaan 30 000 haastavassa tilanteessa olevalle lapsiperheelle 70 euron suuruinen ruokalahjakortti, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään.

Bigbank toivottaa tämän lahjan myötä kumppaneilleen lämmintä ja rauhaisaa joulua.

Bigbank finalistien joukossa kansainvälisessä kilpailussa

30.10.2017

Banking Technology on maailmanlaajuinen fintech-sektorin johtava julkaisu, joka on palvellut pankki- ja rahoitusalaa sekä IT-ammattilaisia jo vuodesta 1984, ensin painettuna lehtenä, nykyään luonnollisesti myös netissä.

Banking Technology Awards puolestaan on vuosittainen, alansa arvostetuin kilpailu, joka keskittyy löytämään ja palkitsemaan uusia innovaatioita ja teknisiä ratkaisuja pankki- ja rahoitusalalla ympäri maailmaa. Bigbank osallistui tänä vuonna kilpailuun itse kehittämällään Nest-pankkijärjestelmällä, ja iloksemme voimme kertoa, että Bigbank on valittu kilpailun finalistien joukkoon Best Tech Overhaul Project -kategoriassa. Lisää tietoa kilpailusta ja muista finalisteista löydät täältä: https://awards.bankingtech.com/categoriespt/judged-awards/

Uusi järjestelmä Nest on otettu tänä vuonna käyttöön Suomessa ensimmäisenä Bigbankin maana, ja olemme ylpeitä voidessamme olla mukana tärkeässä kehitystyössä. Nyt jo järjestyksessä 18. palkintogaala järjestetään Lontoon loistokkaassa Millenium Hotel London Mayfair -hotellissa joulukuun 13. päivänä. Suomen sivuliike jää jännityksellä odottamaan ja pitämään peukkuja omalle suosikilleen.

Banking Technology awards 2017

Onneksi olkoon Bigbank - 25 vuotta tänään

Onneksi olkoon Bigbank - 25 vuotta tänään

22.9.2017

Päivälleen 25 vuotta sitten, vuonna 1992 Tartossa Virossa, näki päivänvalon yritys, joka nykyään tunnetaan nimellä Bigbank. Lyhenne “BIG” rekisteröitiin tavaramerkiksi vuonna 1997. Nämä kirjaimet tulevat nimestä AS Balti Investeeringute Grupp. BIG sai luottolaitoksen toimiluvan ja on toiminut Virossa syyskuusta 2005 lähtien luottolaitoksena eli pankkina. Yrityksen uudeksi toiminimeksi tuli Balti Investeeringute Grupi Pank AS.

Tähän saakka BIG-tavaramerkillä toiminut pankki otti vuonna 2008 myös Virossa ja Latviassa käyttöön yhtenäisen kansainvälisen Bigbank-tavaramerkin ja muutti toiminimensä sen mukaiseksi (Bigbank AS).

Suomen sivuliike avattiin vuonna 2009, ja Bigbank on aloittamisestaan alkaen tarjonnut suomalaisille parhaita korkoja määräaikaistalletuksille, sekä edullisesti hinnoiteltuja kulutusluottoja.

Tänään 22.9. 2017 Bigbank AS täyttää 25 vuotta ja on ylpeästi talletuksiin ja lainoihin erikoistunut eurooppalainen pankki joka toimii yhdeksässä maassa. Oma toimipiste on jo kuudessa maassa: Viro, Latvia, Liettua, Suomi, Ruotsi ja Espanja. Rajan yli -palveluita tarjotaan lisäksi Itävallassa, Saksassa ja Hollannissa. Nykyään meitä on jo yli 400, katso videoterveiset eri maista:

Toimitusjohtaja vaihtuu

31.8.2017

Bigbankin pitkäaikainen toimitusjohtaja väistyy; Kaido Saar on vetänyt Bigbank Groupin toimintaa jo 15 vuotta. Alkaen 1.9. hänen tilalleen astuu Sven Raba, Chief Financial Officer ja johtokunnan jäsen. Sven Raballa on yli 20 vuoden kokemus rahoitus- ja IT-alalta, josta 12 vuotta hallitusten ja johtokuntien jäsenenä.

Hän on opiskellut Viron korkeakoulujen lisäksi myös ulkomailla, mm. Tukholman School of Economics ja Lappeenrannan Tekninen korkeakoulu. Sven puhuu sujuvaa suomea, mikä ilahduttaa eritysesti Suomen sivuliikkeen henkilökuntaa.

Sven Raba, CEO

Uusi video julkaistu

Kesäunelmia 1

2.7.2017

Bigbank ylpeänä esittää ensimmäisen videon tulevasta sarjastamme. Tällä kertaa on pääosassa vuodenajan mukaisesti kesäunelmia ja haaveita. Unelmointi on tärkeää ja unelmia pitää olla, mutta joskus kaikkein tärkeintä on rohkeus tarttua toimeen - muuttua unelmoijasta toteuttajaksi. Keep your eye on this channel :)

Lahjoitus Uusi Lastensairaala -hankkeeseen

9.6.2017

Syntymäpäivälahjan antaminen työntekijöille on ollut yksi Bigbankin perinteistä vuosia. Tänä vuonna työntekijät päättivät lahjan sijasta antaa rahat johonkin hyväntekeväisyyteen. Kukin Bigbank-maa sai itse päättää lahjoituskohteen ja Suomen sivuliikkeessä halusimme lahjoittaa lahjarahat Uusi Lastensairaala -hankkeeseen.

Lahjoitus lastensairaalalle

Tiedotus: viivettä asiakaspalvelussa

Teemme järjestelmäpäivitystä

31.5.2017

Teemme 1.-4.6. järjestelmäpäivitystä, jonka vuoksi mahdollisuutemme vastata puhelintiedusteluihin on rajoittunut. Tämän johdosta pyydämme ottamaan yhteyttä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen info@bigbank.fi. Vastaamme kaikkiin viestihin mahdollisimman pian.

Bigbankin korot edelleen parhaat määräaikaistalletukselle

29.5.2017

Yli prosentin vuosikorot ovat talletus- ja säästötileillä yhä harvinaista herkkua, kirjoittaa Taloussanomat. Me tarjoamme parhaimmillaan jopa 2,5 % korkoa pidemmille talletuksille. Vuoden mittaisen 25 000 euron määräaikaistalletuksen tekijä saa Bigbankista 1,25 % vuosikorkoa kun kahdentoista kyselyyn osallistuneen pankin keskiarvo oli 0,27 %.

"– Totta kai hyvällä korolla on iso vaikutus, vastaa Bigbankin maajohtaja Elias Abrahamsson kysymykseen siitä, ovatko talletuskorot tuoneet pankille asiakkaita.

Bigbankilla oli viime vuonna Suomessa noin 12 000 asiakasta, ja Abrahamssonin mukaan määrä kasvaa ”melko hitaasti mutta tasaisesti”.

Bigbankin korot ovat samansuuruiset kaikille uusille asiakkaille.
– Yleinen korkotaso on niin matala, että tästä tuskin mennään enää alaspäin. Uskomme vahvasti, että pian pystymme tarjoamaan parempaa korkoa, Abrahamsson toteaa.
"

Lähde Taloussanomat 29.5.2017

Parhaat korot

Bigbank ja Radio Nova tekevät hyvää

Radio Nova 20 years

3.5.2017

Radio Nova ja myös juhlavuottaan viettävä Bigbank haluavat yhdessä auttaa tuoretta lapsiperhettä. Onko vaunut ja turvaistuin vielä hankkimatta? Vai haluaisitko mieluummin vaipat vuodeksi? Nova täyttää perjantaina 12.5.2017 20 vuotta ja haluaa jakaa juhlahetken täsmälleen 20 vuotta nuoremman tulokkaan kanssa.

Radio Novalla järjestetään 12.5. kilpailu, johon voivat osallistua kaikki sen vuorokauden aikana lapsen saaneet henkilöt. Kilpailuun voi osallistua soittamalla Radio Novan studionumeroon 0108 06000 ja kertoa vauvansa syntymästä. Kaikki vauvansa syntymästä ilmoittaneet henkilöt ovat mukana arvonnassa, johon Bigbank lahjoittaa palkinnoksi lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen. Voittaja selviää Novan suorassa lähetyksessä puolenyön jälkeen.

Täältä löydät tarkemmat säännöt.

Lemmikit lievittävät stressiä toimistossa

17.3.2017

Tutkimusten mukaan koira toimistossa lievittää stressiä ja lisää tiimihenkeä. Bigbankin Helsingin toimistossa vierailee säännöllisesti kaksi “stressin lievittäjää": Sasha ja Pixie. Nämä kaksi suloista chihuahuaa ilahduttavat pelkällä läsnäolollaan kulkiessaan vapaasti huoneesta toiseen tervehtimässä meitä päivän mittaan ja hauskuuttamalla tempuillaan. Työnteko sujuu paremmin silmän levähtäessä edes hetken koiran innostunutta touhua katselemalla!

office dog Pixie

2017 on juhlavuosi

Bigbank 25 years

3.2.2017

Meille 2017 on juhlavuosi: Bigbank täyttää 25 vuotta. Tarina alkoi Virossa vuonna 1992 jolloin ensimmäinen konttori avattiin Tarttoon. Seuraavana vuonna Tallinna sai oman konttorin ja ennen vuosituhannen vaihdetta yritys oli kasvanut jo kaikkiin Baltian maihin.

1997 otettiin virallisesti käyttöön nimi Balti Investeeringute Grupp mistä tulee nimen osa BIG. Suomen toiminnot perustettiin vuonna 2009 ja nykyään Bigbank toimii yhdeksässä maassa tarjoten määräaikaistalletuksia ja kulutusluottoja.

Sijoitusmessut 2016

2.12.2016

Bigbank osallistui jälleen Sijoitus-Invest 2016 tapahtumaan. Kahden päivän aikana messuilla oli lähemmäs viisi tuhatta kävijää, joista kävijätutkimuksen perusteella n 80% oli miehiä – ihan vaan mielenkiintoisena yksityiskohtana.

Osastomme oli edellisten vuosien kokemuksen perusteella reilusti miehitetty ja vilkkaimpina hetkinä osastollamme oli suorastaan tungosta. Kiinnostusta tuntuu riittävän turvalliseen sijoittamiseen, vaikka määräaikaistalletusten tuotto-odotus on korkeariskisempää osakesijoittamista vaatimattomampi. Bigbankin korot ovat kuitenkin parhaimmillaan moninkertaiset perinteisten pankkien talletustilien korkoihin verrattuna.

60 dienu garantija
Kirjaudu